Z chwilą wejścia w życie przepisów ustawy z dnia 7 października 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku (Dz.U. 2022, poz. 2127) w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej osoby, które ogrzewają swoje domy lub mieszkania pompami ciepła, piecami akumulacyjnymi czy bojlerami zasilanymi energią elektryczną będą mogły złożyć wniosek o dodatek elektryczny.
Dodatek elektryczny nie przysługuje gospodarstwom domowym, które zamieszkują pod adresem zamieszkania, w którym wykorzystywana jest energia elektryczna pochodząca z mikroinstalacji (z fotowoltaiki) w rozumieniu ustawy o odnawialnych źródłach energii.
Żeby otrzymać pomoc w postaci dodatku elektrycznego niezbędne jest posiadanie wpisu pompy ciepła, pieca akumulacyjnego, bojlera do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB). Z danych CEEB musi wynikać, że główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną. Bierze się pod uwagę zgłoszenia albo wpisy w CEEB do dnia 11 sierpnia 2022 r.
Zgodnie z przyjętymi przepisami dodatek elektryczny mogą otrzymać najemcy. Nie trzeba być właścicielem nieruchomości ogrzewanej prądem.
Dodatek do prądu wynosi 1000,00 zł. Podwyższony dodatek wynosi 1500,00 zł Wyższe świadczenie otrzymują osoby, które zużyły 5000 kWh.
Wniosek (dostępny poniżej) o wypłatę dodatku elektrycznego składa się w terminie od dnia 1 grudnia 2022 r. do dnia 1 lutego 2023 r. Wnioski o wypłatę dodatku elektrycznego złożone po 1 lutego 2023 r. gmina pozostawi bez rozpatrzenia.
Świadczenie ma zostać wypłacone do 31 marca 2023 r.
Organem właściwym w sprawach dodatku elektrycznego jest Burmistrz Błaszek. Wnioski należy składać w Urzędzie Miejskim w Błaszkach: Plac Niepodległości 13, telefon do kontaktu 43 829 09 31, adres poczty elektronicznej: urzad@blaszki.pl, Skrytka ePUAP: /ugblaszki/skrytkaESP